Probiotiká zmierňujú príznaky chrípky
Studené obdobie. Nachladnutia a chrípka sú časté. Probiotiká pomáhajú zmierniť príznaky chrípky.
Užívanie probiotík má vplyv na príznaky chrípky, a to:
- zmiernenie horúčky
- zmiernenie kašľa
- zníženie zahlieňovania nosných dutín
- znižuje počet dní choroby takmer u 80% detí pod hranicou 5 rokov
Je to výsledok klinickej štúdie vykonanej tímom vedcov na čele s profesorom Shuguangom Li z Univerzity v Šanghaji. Informoval o tom www.danisco.com.
Na základe postupov odporúčaných Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO) vykonal tím štúdiu zahrňujúcu 248 detí z centier dennej starostlivosti v Šanghaji. Počas 26 týždňov, od novembra do mája vedci monitorovali účinok odporúčanej dennej dávky probiotík v súvislosti s množstvom receptov na antibiotiká, ktoré bolo počas výskumu potrebné deťom predpísať a s príznakmi infekcií dýchacích ciest. Vedci si vybrali práve toto obdobie ako obdobie, kedy je ľudský organizmus najviac vystavený možnému ochoreniu.
Výskum okrem iného preukázal, že u detí užívajúcich probiotiká bol o 16% nižší výskyt infekcií dýchacích ciest, čím sa zredukovalo množstvo receptov predpisujúcich používanie antibiotík oproti vekovo podobnej skupiny detí, ktoré probiotiká neužívali.
Užívanie probiotík je efektívny spôsob redukovania úrovne symptómov chrípky u tak na ochorenia náchylnej časti populácie, ako sú deti.






